Oprócz oferowania gotowych produktów dysponujemy technicznymi możliwościami i wiedzą umożliwiającą fachową diagnostykę oraz szybkie zregenerowanie większości alternatorów, rozruszników oraz części występujących na rynku.
Zaloguj się i sprawdż on-line nasz asortyment, ceny oraz dostępność towarów: http://shop.bendiks.pl/
UWAGA! - w razie problemów skontaktuj się mailowo: bendiks@bendiks.pl lub zadzwoń +48 22 768 72 00
Przeczytaj na czym polega usługa regeneracji: alternatorów, rozruszników?
alternator przed regeneracja |
alternator po regeneracji |
Proces regeneracji alternatora obejmuje:
- demontaż alternatora na podzespoły
- czyszczenie poszczególnych podzespołów
- diagnostykę sprawności poszczególnych podzespołów
- regenerację gniazd mocujących i łożyskowych
- regenerację koła pasowego
- wymianę łożysk alternatora
- wymianę szczotek alternatora
- wymianę pierścienia ślizgowego
- ewentualną wymianę lub regenerację wirnika
- ewentualną wymianę lub regenerację uzwojenia
- ewentualną wymianę lub regenerację zestawu prostowniczego
- ewentualną wymianę lub regenerację regulatora
- zabezpieczenie podzespołu przed korozją
- montaż i sprawdzenie poprawności działania na stanowisku testowym
- oznakowanie cechą przypisaną do osoby wykonującą jego regenerację oraz numerem referencyjnym danego alternatora.
W przypadku regeneracji alternatora istotnym jest dokonanie właściwej oceny stanu elementów głównych czyli regulatora, zestawu prostowniczego, wirnika oraz uzwojenia. Aby tego dokonać konieczne jest dysponowanie technicznymi możliwościami kontroli i pomiaru tych podzespołów. Ważny jest też właściwy wybór zamienników i jakość wymienianych łożysk. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów głównych (regulator, zestaw prostowniczy, wirnik, uzwojenie) wymienia się je na nowy lub regeneruje:
- regeneracja zestawu prostowniczego polega na wymianie diod wzbudzenia lub mocy oraz ewentualnej wymianie izolatorów,
- regeneracja regulatora sprowadza się w praktyce do wymiany jego struktury elektronicznej tzn. chip’u,
- regeneracja uzwojenia polega na wymianie drutu nawojowego na odzyskanym uprzednio karkasie,
- regeneracja rotora jest dość skomplikowana. Wymaga bowiem jego całkowitego demontażu, przewinięcia cewki wzbudzenia i ponownego zmontowania, a następnie wyważenia. Pracochłonność tego procesu stawia pod znakiem zapytania jego stronę ekonomiczną. Przy niektórych rodzajach wirników koszt wymiany na nowe podzespoły jest niższy niż koszt ich regeneracji.
rozrusznik przed regeneracja |
rozrusznik po regeneracji |
Proces regeneracji rozrusznika obejmuje:
- demontaż rozrusznika na podzespoły
- czyszczenie poszczególnych podzespołów
- diagnostykę sprawności poszczególnych podzespołów
- regenerację sprzęgła rozrusznika (tzw. bendiksa)
- regenerację wyłącznika elektromagnetycznego (tzw. automatu, elektrowłącznika)
- wymianę tulejek
- wymianę szczotek
- ewentualną wymianę lub regenerację wirnika
- ewentualną wymianę lub regenerację uzwojenia
- zabezpieczenie podzespołu przed korozją
- montaż i sprawdzenie poprawności działania na stanowisku testowym
- oznakowanie cechą przypisaną do osoby wykonującą jego regenerację oraz numerem referencyjnym danego rozrusznika.
W przypadku, gdy uzwojenie i/lub wirnik rozrusznika są niesprawne w zależności od kosztów regeneruje się je lub wymienia na nowe. Istnieją techniczne możliwości regenerowania każdego wirnika i/lub uzwojenia jednak z punktu widzenia kosztów nie zawsze jest to opłacalne. W przypadku regeneracji dużych partii popularnych modeli wirników koszt regeneracji pojedynczego produktu jest na tyle niski, że opłaca się regenerować wirnik (poprzez wymianę komutatora). W pozostałych przypadkach koszt wymiany podzespołów na nowe jest na ogół niższy lub porównywalny z kosztem regeneracji. Wówczas wymienia się części na nowe.